Garanciafeltételek – matracok
1. Kötelező jótállás
A vásárolt matracra a 101/2024. (V. 7.). Korm. rendelet alapján a forgalmazó 2 év kötelező jótállást biztosít. Ez a jótállás a termék átadása napjától számít, és a termék rendeltetésszerű használata mellett fellépő gyártási vagy anyaghibákra terjed ki.
2. Önként vállalt, értékcsökkenő garancia
A kötelező 2 év jótálláson túl a forgalmazó további 3 – 5 – 8 év önkéntes, értékcsökkenő garanciát nyújt,
-
A teljes körű garanciaidőszak lejárta után a fogyasztónak egyre nagyobb hányadot kell viselnie a javítás költségéből, ahogy a termék értéke csökken
-
Hogyan működik?
-
Teljes körű garancia után:Az értékcsökkenő garancia általában egy meghatározott ideig tartó teljes körű garancia (például 2 vagy 3 év) után lép érvénybe.
-
Használati érték csökkenése:Ezt követően a garanciális időszakban a termék használati értéke évente csökken, amit a gyártó meghatároz.
-
Vevői önrész:A termék meghibásodása esetén a vásárlónak egyre nagyobb önrészt (vásárlói hányadot) kell fizetnie a javítási költségéből. Például, a harmadik évben a vételár 30%-át, a negyedik évben 40%-át, stb.
FELTÉTELEK A JÓTÁLLÁS HASZNÁLATÁRA:
A jótállás csak az ügyfél által bemutatott pénztári nyugtával/számlával vagy garancialevéllel érvényes, amellyel bebizonyítható a termék megvásárlása az adott forgalmazótól. A garancia a termék átadásának napjával lép érvénybe. A kár helyreállítására való költségeket a gyártó viseli abban az esetben, ha a reklamáció jogos, a magyar Fogyasztóvédelmi Törvény vagy a kereskedelmi garancia rendelkezéseinek megfelelően, ha utóbbi nagyobb jogokat nyújt a törvényhez képest. A jótállás időtartama nem haladhatja meg a garancialevélben feltüntetett időtartamot. A jótállási időszak elteltével a fizetett javítás lehetősége áll rendelkezésre. Garancia csak a termék rendeltetés szerinti helyes használata és a jótállási jegyben leírt, a matrac / fedőmatrac, ágykeret / kicsomagolására, használatára és kezelésére való utasítások betartása esetén nyújtható. Ha az eladó nem tudja megjavítani a terméket az ügyfél lakcímén, akkor ő köteles elszállítani javításra a terméket. A kár helyreállításának költségeit a fogyasztó viseli abban az esetben, ha az áru nem garanciális a magyar Fogyasztóvédelmi Törvény rendelkezéseinek, valamint a kereskedelmi jótállás záradékainak megfelelően. A gyártó által nem feljogosított szervizben végzett javítások költségeit az ügyfél viseli, még a jótállási időszakban is. A forgalmazó fenntartja azt a jogot, hogy eldöntse a termék cserére jogosult-e vagy javítható-e. Abban az esetben, ha a matrac a forgalmazónak javításra vagy cserére történő átadása nélkülözhetetlen, akkor a matracot /fedőmatracot, ágykeretet/ gondosan be kell csomagolni, helyesen tárolni jó egészségügyi-higiénikus állapotban, hogy elkerülje a termék további károsodását. A jó állapot megőrzése az ügyfél kötelessége. Ha nem tartja be ezeket a kötelességeket, a garancia nem lesz érvényesíthető. Abban az esetben, ha már nincs gyártásban hasonló alapanyag vagy a termék, a forgalmazó fenntartja a jogot, hogy saját belátása szerint más hasonló anyagot használjon vagy az adott modellt jellemzőkben és árban a legközelebb álló modellre cserélje. A Forgalmazó nem vállalja a matrac /fedőmatrac, ágykeret/ felszerelési/leszerelési költségeit és a címen az ajtóig történő szállítás költségeit az elszállítás során. A szállítás a címig történik /az emeletre szállítás az ügyfél kötelessége/. A garancia feltételei csak az otthoni használatra érvényesek és nem alkalmazhatók szállodákra, panziókra, vendégházakra és közintézményekre. A termék megvásárlásánál és használatánál a fenti intézményekben a Magyarországon hatályos, érték sávos garancia érvényes, azonban a hosszabbított kereskedelmi garancia nem. -
3. Mire nem vonatkozik a garancia
Ha a terméken bárki átalakítást, vagy javítást végzett.
• Ha a matracokat kemikáliával tisztítják.
• Ha a matracot porszívózzák, mert a vákuumhatás tönkreteheti a hab térszerkezetét és idő előtti tönkremenetelét okozhatja.
• A természetes elhasználódásból eredő elváltozás (bolyhosodás, nyúlás, hullámosodás, oldalkitüremkedés, színeződés stb.) nem garanciális esemény.
• Ha a matracot tisztításkor erősen dörzsölik.
• Ha a matrac alatti ágyrácsok közötti távolság nagyobb mint 6 cm. (táskarugós matracoknál 4cm)
• Ha a matrac alatt, szivacs, vagy nem merev és sík alátámasztás van.
• Ha a Bonell típusú rugós matrac alatt rugós ágyrács van.
• Nem rendeltetésszerű használat, /ugrálás, ülő használat, tornázás, stb./
• Ha a hibára való tekintettel engedményesen vásárolták a terméket.
• Matracra folyadék ömlik, illetve a termék szennyezett, vagy higiéniai szempontból kifogásolható.
• A matracot behajlítják.
• A matrac címkéjét leveszik vagy a Fix huzatos matracnál a biztonsági címkét eltávolítják.
• A matracot nem ágyban használják, (pl padlón, heverőn)
• Amennyiben nem a használati útmutató szerint használták.
• A matracot úgy helyezték el, hogy nem közelíthető meg a helyiségben minden berendezési tárgy, ki és bejárat, csak a matrac nem rendeltetésszerű használatával. PL: átjárás, állás rajta.
Nem garanciális elemek:
• A matrac törzsének besüppedése 3 cm-nél kisebb,
• A matrac rongálódása a nem megfelelő ágykeret használata következtében történt.
• Komfort érzet, a matrac puhaságának vagy keménységének természetes változása, nem a megfelelő komfortú matrac választása.
• Foltok, bepiszkolódás vagy égésnyomok miatt.
• A textíliák és a damaszt feldörzsölődése.
• A matrac fogantyúk, a törzs levegőztető nyílásai.
• A termék elpenészedése párás helyiségben, vagy ahol nedvességet kibocsátó készüléket használnak. A penész megjelenése három hónappal a termék megvásárlása után.
• Az ügyfél hibája miatti hibás méretű vagy modellű matrac /fedőmatrac, ágykeret/ kicsomagolás után nem cserélhető ki.
• A fogyasztó fizikai, és egészségi állapotával kapcsolatosan eredő elváltozásokért, melyek túlhasználódás eredményeként következnek be, nem vállaljuk a felelősséget.
• A besüppedés foka és a visszaállási időben bekövetkezett természetes változás, a hosszan tartó használat eredményeként, ha a változás nem hat a matrac /fedőmatrac, ágykeret/ minőségére és funkcionalitására.
• A garancialevélben leírt matrac /fedőmatrac, ágykeret/ használatára és karbantartására vonatkozó utasítások nem betartása.
• A garancia nem érvényes az esetben, ha a termék nincs tökéletes higiénikus állapotban vagy fizikai rendellenességei vannak, amelyek a termék szabálytalan használatának a következményei, a karbantartási/ használati utasítások be nem tartása következtében.
• Amikor vásárláskor nincsenek figyelembe véve speciális igények (Egészségügyi problémák, extra terhelhetőség, súlyhatár)
• Amikor a Vevő nem együttműködő a garanciális ügyintézéskor.
• Amikor az ügyfél nem mutatja be a számla másolatát, a garancialevelet és az eladás dátumán kapott pénztári nyugtát.
• Abban az esetben, ha a matracot /fedőmatrac/ nem védték matracvédővel, lepedővel, vagy takaróval a károsodás vagy szennyeződés megelőzésének érdekében.
• Ha a terméket nem védték, az eladó visszautasíthatja az ügyfél cserére vagy javításra vonatkozó kérését. A joggal felmerült igény esetén a termék javításra kerül, illetve a szerviz döntése esetén kicseréljük. Amennyiben a vevő értékesebb matracot választ, a vásárláskori bruttó eladási érték és az értékesebb matrac bruttó eladási értéke közötti különbözetet a vevő kiegyenlíti. Ha modellváltás miatt ugyanazt a modellt nem tudunk biztosítani, azonos kategóriájú termékre cseréljük.
4. A garancia érvényesítéséhez szükséges dokumentumok
Garanciális igény benyújtásához az alábbi iratok szükségesek:
-
Eredeti számla vagy nyugta a vásárlás igazolására.
-
Kitöltött garanciajegy (ha a forgalmazó ilyet biztosított).
-
A hiba leírása, illetve lehetőség szerint fényképes dokumentáció.
A garanciális ügyintézés során a matrac állapotát a forgalmazó vagy a kijelölt szakszerviz vizsgálja.